مجموعه توصیه ها درباره ماه مبارک رمضان (فایل صوتی)


زمان حدودی مطالعه ۲ دقیقه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / دبیرخانه موسسه/اخلاق

گزیده بیانات استاد فیاض بخش درباره فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان، همراه با مجموعه توصیه ها، دستورات و مناسک

آنچه در ادامه می آید، گزیده بیانات استاد فیاض بخش درباره فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان و توصیه ها، دستورات و مناسک این ماه ارجمند است که به مناسبت، طی چند سال گذشته در حاشیه جلسات شرح حدیث معراج بیان فرموده اند.
این بیانات مشتمل بر دستوراتی است که اساتید اخلاق و عرفان در مکتب سلوکی و تربیتی ملاحسینقلی همدانی به شاگردان می فرمودند؛ اساتیدی همچون آیت الله سید علی قاضی، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت، آیت الله سعادت پرور و بسیاری دیگر از بزرگان.

 

مطلب اول: دستورات عملی برای بهره گیری بهتر از ماه رمضان: ماه رمضان؛ ابتدای سال اولیای الهی و هنگام حسابرسی نفس / دستور عملی توبه بنا بر روایت حضرت امیر(ع) / فضیلت به پیشواز ماه رمضان رفتن / مروری بر دعای وداع ماه رمضان و کیفیت وداع آن / توصیه به انس با سوره قدر در شبهای ماه مبارک / فضیلت دعای سحر / سفارش اکید به شب بیداری در این ماه

مطلب دوم: ماه رمضان؛ بهار مراقبه / فراغت انسان از سنگینی شکم در ماه رمضان / مرتبه اول مراقبه: کنترل بر حرام و حلال / اهمیت و فضیلت مراقبه بر جوارح خصوصاٌ کنترل زبان / دستور به استغفار در ماه رمضان / اهمیت توجه به نمازهای یومیه در این ماه

مطلب سوم: برخی دستورات بهداشتی درباره روش صحیح افطار کردن و صرف سحری

مطلب چهارم: ماه مبارک رمضان همنشین انسان است؛ آداب همنشینی را نسبت به او رعایت کنیم. / پرهیزگاری؛ بالاترین ذکر در ماه رمضان / اهمیت توجه به بهداشت غذایی برای بهره مندی از فیوضات ماه رمضان

مطلب پنجم: جایگاه ماه مبارک رمضان و روزه آن در تهذیب نفس: مفهوم دافع تعلقات و حجب بودن روزه و ماه رمضان / معنا و مراتب مغفرت / معنای رافع بودن روزه / منزلت روزه در میان عبادات: تالی تلو نماز / رافع بودن ماه رمضان


مطالب مرتبط:
ادب حضور (اسرار ماه رمضان، همراه با مجموعه توصیه ها، دستورات و مناسک) به قلم استاد فیاض بخش

‌مطالب مرتبط

ادب حضور - مراقبات ماه رمضان (فصل دوم)
اخلاق

ادب حضور - مراقبات ماه رمضان (فصل دوم)

آن چه در ادامه می آید، فصل دوم از جزوه «ادب حضور» است که پیرامون اسرار ماه مبارک رمضان، همراه با توصیه ها، دستورات و مناسک این ماه می باشد.

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل سوم)
اخلاق

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل سوم)

آن چه در ادامه می آید، فصل سوم از جزوه «ادب حضور» است که پیرامون اسرار ماه مبارک رمضان، همراه با توصیه ها، دستورات و مناسک این ماه می باشد.

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل چهارم)
اخلاق

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل چهارم)

آن چه در ادامه می آید، فصل چهارم از جزوه «ادب حضور» است که پیرامون اسرار ماه مبارک رمضان، همراه با توصیه ها، دستورات و مناسک این ماه می باشد.

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل پنجم)
اخلاق

ادب حضور- مراقبات ماه رمضان (فصل پنجم)

آن چه در ادامه می آید، فصل آخر از جزوه «ادب حضور» است که پیرامون اسرار ماه مبارک رمضان، همراه با توصیه ها، دستورات و مناسک این ماه می باشد.