کتاب «در آستان جانان» به زودی به چاپ می رسد.

زمان حدودی مطالعه ۲ دقیقه / ۲۹ آبان ۱۳۸۹ / دبیرخانه موسسه/

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی موسسه جلوه نور از چاپ کتاب «در آستان جانان»، زندگینامه و شرح حالات 21 نفر از مهمترین عالمان و عارفان مدفون در کربلا از جمله سیدرضی و سیدمرتضى برای نخستین‌بار خبر داد.

 

به نقل از: خبرگزاری فارس

 

محمدعلی فیاض‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: کتاب «در آستان جانان» در قطع پالتویی و مناسب برای زائرین عتبات عالیات طراحی گشته و در آن زندگینامه و شرح حال 21 نفر از مهمترین عالمان و عارفان مدفون در کربلا معرفی شده و محل مقبره آنها نیز روی نقشه نمایش یافته است.
وی افزود: در شهر مقدس کربلا شخصیت‌های مهم و مشهوری چون سیدرضی (گردآورنده نهج البلاغه)، سیدمرتضى، ابن حمزه طوسی، وحید بهبهانی، سیدمحمد مجاهد، میرزا محمدتقی شیرازی (مشهور به میرزای دوم و رهبر انقلاب 1920 عراق)، مولا حسینقلی همدانی، سید مرتضی کشمیری، حاج سید هاشم موسوی حداد و شیخ‌مرتضی زاهد (واعظ وارسته تهران) آرمیده‌اند.
فیاض‌بخش گفت: تاکنون اثری مستقل درباره معرفی علما و بزرگان مدفون در کربلا عرضه نشده است و اغلب زائران عتبات عالیات با بزرگان مدفون در آن دیار مقدس آشنایی ندارند و صرفاً به زیارت اماکن متبرکه شهر شتافته و به زیارت قبور اولیای خدا نمی‌روند که از این رو در این کتاب به معرفی این بزرگان و شرح احوالات معنوی و سلوک فردی و اجتماعی آنها توجه شده است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر تاکنون نقشه مناسبی برای نمایش محل دفن علما و بزرگان کربلا ارائه نشده است، لذا در این کتاب نقشه رنگی و با کیفیت اماکن متبرک کربلا و قبور بزرگان مدفون در شهر که قابل استفاده برای زائران عتبات باشد ارائه شده است.
مدیر اجرایی موسسه جلوه نور تصریح کرد: مطالعه زندگینامه آن بزرگان هم از نظر اخلاقی آموزنده است و هم با بیان مبارزات و مجاهدت‌های شخصیت‌های انقلابی آنان به ارتقای بینش سیاسی خواننده کمک خواهد شد.
فیاض‌بخش با اشاره به اینکه از خصوصیات بارز کتاب «در آستان جانان» می‌توان به بیان زندگینامه و شرح حالات روحی و معنوی علما، عرفا و مشاهیر مدفون در کربلا به ‏شکل روایت گونه و با ادبیاتی روان اشاره کرد، گفت: در این کتاب بیان زندگینامه‌ها به طور خلاصه و با پرهیز از زیاده گویی صورت پذیرفته تا در حوصله خواننده خصوصاً جوانان باشد.

‌مطالب مرتبط

از نرم‌افزار چند رسانه‌ای کربلا در نمایشگاه قرآن امسال رونمایی می‌شود.
خبرها

از نرم‌افزار چند رسانه‌ای کربلا در نمایشگاه قرآن امسال رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی موسسه جلوه نور از رونمایی نخستین نرم افزار جامع چند رسانه‌ای کربلا در ماه رمضان و زمان برپایی نمایشگاه قرآن سال جاری خبر داد.

کتاب ترجمان وحی به چاپ رسید
خبرها

کتاب ترجمان وحی به چاپ رسید

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی موسسه جلوه نور از چاپ کتاب ترجمان وحی به قلم استاد محمدتقی فیاض‌بخش که حاصل دو سال برنامه ترجمان وحی از شبکه سراسری رادیو قرآن است، خبر داد.

کتاب «در آستان جانان» به چاپ رسید.

کتاب «در آستان جانان» به چاپ رسید.

مدیر اجرایی موسسه جلوه نور از چاپ کتاب «در آستان جانان» که شرح حالات 21 عالم مدفون در کربلا است، خبر داد.

ویرایش جدید کتاب آداب المریدین به چاپ دوم رسید.

ویرایش جدید کتاب آداب المریدین به چاپ دوم رسید.

ویرایش جدید کتاب آداب المریدین در کمتر از 2 ماه به چاپ دوم رسید.